donderdag 19 december 2013

Middelbare schooltijd

We mogen ons verzamelen in de kantine.

Van daaruit worden we naar de zogenaamde spiegelzaal gedirigeerd.

Vervolgens – na wat inleidende beslommeringen – voert een van de docenten ons langs werkgebieden, instructielokalen, studio’s en docentenbalies.

Onderweg krijgen we uitleg over Magister, een elektronische leeromgeving, één computer per twee leerlingen, leerlingen die een eigen netwerk beheren en een heuse app, ontwikkeld door leerlingen zelf.

Allengs wordt het duidelijker: er is heel veel veranderd. Tijdens mijn middelbare schooltijd (papa spreekt…) bestond een school uitsluitend uit klaslokalen, gangen, schoolborden, toiletten, een kantine (aula) en de fietsenstalling.

Was en leraar of lerares afwezig, dan werd dat op een schoolbord in de gang geschreven.

Ik ben zelfs nog van voor de kluisjes.

Nu is alles anders. De school is veel meer van nu. Beter, ben ik geneigd te denken.

Maar dan, wanneer ik – misschien wat afgeleid – naar het (betonnen) plafond van het instructielokaal kijk, zie ik propjes…

Alles lijkt dus anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten