woensdag 12 december 2012

Kop niet in het zand

Nee, ik steek mijn kop niet in het zand.

En ja, ook ik ben vreselijk geschrokken van de dood van grensrechter Richard Nieuwenhuizen uit Almere.

Een man even oud als ik… Een vader, net als ik. Een voetballiefhebber, net als ik. Een vrijwilliger, net als ik. Doodgetrapt door enkele pubers die vonden dat hij, vermoed ik, een aantal onjuiste beslissingen genomen had.

Ik weiger echter te geloven dat agressie op en en rond de voetbalvelden een voetbalprobleem is. Evenmin is hier – zoals Geert Wilders meent – sprake van een een probleem met een specifieke bevolkingsgroep.

Het probleem is vele malen groter. De voetballerij is namelijk een afspiegeling van de maatschappij. Alle lagen van de bevolking zijn erin vertegenwoordigd. Van jong tot oud, van arm tot rijk en van wit tot zwart.

En met z’n allen zijn we verdraaid intolerant geworden.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten