woensdag 6 februari 2013

Kwestie van beleving

Tot 1 januari waren werk en wonen strikt gescheiden.

Omgekeerd idem dito. Via bijvoorbeeld Twitter en Facebook was ik prima op de hoogte van wat er in Stadskanaal en omstreken gebeurde. Maar de finesses… Die miste ik.

Een kwestie van beleving, weet ik nu. Letterlijk. Bij de HS-krant maak ik deel uit van de gebeurtenissen waarover ik schrijf. Nieuwsfeiten hebben betrekking op mezelf, op de buren of op de leider van (ik noem maar iets) E6. Evenementen zijn naast de deur.

Straatverlichting


Een praktijkvoorbeeld. Een mededeling op Twitter over in Stadskanaal uitgevallen straatverlichting, nam ik ‘vroeger’ voor kennisgeving aan. Ik schreef er misschien wel een artikeltje over, maar deed dat zonder enige vorm van emotie. Professioneel…

Nu moet ik zelf ook in het pikkedonker de hond uitlaten, als de straatverlichting in mijn werkgebied uitvalt. En dat is toch anders.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten