donderdag 28 november 2013

Verslaggevers

De al heel lang geleden aangekondigde reorganisatie is eindelijk doorgevoerd.

Sinds donderdag ben ik eindredacteur – vormgever in het cluster Groningen van de weekbladenredactie van NDC mediagroep.

Als zodanig blijf ik eindverantwoordelijk voor de redactionele invulling van de HS-krant (en draag ik gedeelde verantwoordelijkheid voor twee andere kranten). Meer dan voor donderdag zal ik echter aan mijn bureau gekluisterd zijn. Voor interviews, reportages en sfeerverslagen kan/ moet ik gebruik maken van de diensten van een drietal verslaggevers. Verslaggevers die niet onbeperkt inzetbaar zijn.

Al was het maar omdat ze niet alle drie fulltime werken. Maar vooral ook mijn collega-eindredacteuren op dezelfde manier dienen te werken als ik. En dus dezelfde drie verslaggevers in dienen te zetten…

Knokken


Dat wordt dus plannen geblazen. En zeker ook keuzes maken. Misschien moeten we zelfs wel knokken om de inzet van de verslaggevers. Want het mooie van die verslaggevers is dat ze hun sporen in de journalistiek stuk voor stuk verdiend hebben. Ze zijn welhaast een garantie voor kwaliteit.

Extra pre voor de HS-krant is dat twee van de verslaggevers woonachtig zijn in het verspreidingsgebied. En daardoor een soort van vanzelfsprekende belangstelling hebben voor wat er speelt in deze regio.

Om in knoktermen te blijven: we staan op punten voor.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten