woensdag 27 maart 2013

Aan de Langeleegte

De afwijzingsbrief.
‘Het spijt ons je te moeten mededelen dat je niet voor de selektie van ons jeugdteam voor het seizoen 1988/ 1989 in aanmerking zult komen’.

Op deze wijze gaf Jan Korte mij op 14 april 1988 schriftelijk te kennen niet goed genoeg te zijn voor Stichting Betaald Voetbal Veendam.

Nu weet ik maar al te goed dat Korte c.s. het destijds juist ingeschat hebben. Maar 25 jaar geleden zal ik op z’n minst teleurgesteld geweest zijn. Ik had tot de brief driekwart jaar lang eens per week met die jeugdselectie mee getraind en voelde me zeker niets minder dan de rest.

Zwak gehouden


Tot frustraties heeft het evenwel niet geleid. Sterker nog, ik heb altijd wel een zwak gehouden voor de SV/ BV/ SC Veendam en stadion De Langeleegte (ook al liet Korte ons die staantribunes wel heel vaak op en af rennen…).

Nu is SC Veendam failliet.

Onvermijdelijk.

Maar, voor de romantici onder ons, toch jammer…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten