woensdag 9 januari 2013

De nieuwe

Voor het eerst sinds januari 2002 ben ik ‘de nieuwe’.

De huidige situatie laat zich op het eerste gezicht echter moeilijk vergelijken met die van destijds. Waar ik toen in een voor mij nagenoeg onbekend gebied – Stadskanaal en omstreken – begon, ga ik nu aan de slag in de gemeente waar ik sinds 1999 domicilie houd.

Toch is er een belangrijke overeenkomst. Voor 2002 kon nieuws over Stadskanaal me matig boeien. Áls ik er al iets van mee kreeg. Vervolgens heb ik me gedurende elf jaar vooral op het Knoalster nieuws geconcentreerd. Nieuws uit Hoogezand-Sappemeer liet ik gemakshalve links liggen.

Hierdoor kan ik, denk ik, iedereen redelijk onbevooroordeeld tegemoet treden. Net als in 2002.

Al zijn er natuurlijk altijd ‘lijntjes’. Met bijvoorbeeld de buren, de scholen van de kinderen, de werkgever en collega’s van echtgenote N. en de voetbalclub.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten