woensdag 2 januari 2013

Tot ziens

Herman Sandman. Foto: Henk Veenstra
Vanaf vandaag moet u het met Herman Sandman doen.

En daarmee gaat u er bepaald niet op achteruit. Behalve een goed speller – hij won heel recent het Kees Stip Dictee -, is Herman een mooischrijver met vaak originele invalshoeken. Niet voor niets won hij in 2008 de eerste Groninger Persprijs en werd zijn boek ‘De dronken rechtsbuiten‘ in 2011 verkozen tot Beste Groninger Boek.

Als (oud-)Stadskanaalster kent hij bovendien de regio, de taal én de mentaliteit van de Kanaalstreek. Met name dat laatste is een pre. Toen ik hier begon, kreeg ik ‘ze’ voor mijn gevoel links en rechts om de oren. Knoalsters zijn ‘kort voor de kop’ en ik wist van toeten noch blazen…

Gelukkig leerde ik al snel ook hun vriendschappelijke, warme en loyale kant kennen. En had ik het elf jaar uitstekend naar mijn zin.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten