woensdag 14 maart 2012

Ik word oud(er)

De voorbije week stond in het teken van een tweetal mijlpalen.

Maandag vierde zoonlief Bas zijn tiende verjaardag. Hij kreeg een duur cadeau: een iPod Touch. En waar het papa bijkans duizelde van alle mogelijkheden van deze computer op zakformaat, had Bas de techniek razendsnel onder de knie.

Over tot de orde van de dag, ouwe…

Later die week kreeg dochter Isa uitslag van de CITO-eindtoets (met het gevaar voor ‘snakkerd’ te worden uitgemaakt: 549). Waarmee haar middelbare schooltijd aanstaande is. Een tijd die ik voor mezelf nog helder voor geest heb, maar al meer dan twee decennia voorbij is.

Langzaam sijpelde het besef door. Helemaal toen ik zondagochtend onze (fantasieloze) voortuin onder handen wilde nemen, maar zeker de helft van de tijd in gesprek was met buren en andere passanten. Net als mijn vader vroeger.

Ik word oud(er).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten