woensdag 28 maart 2012

Krijgt Marc een kus?


En ten afscheid kreeg ik een kus…

Vol op de mond…

Nee, verder gaat het niet. Bovenstaande is namelijk al heel bijzonder. Ik kreeg de kus van mijn nichtje. Zij is al 8 jaar, maar gaf me nooit eerder zo’n smakkerd. Terwijl ik toch heel lief ben…

Iris, zo heet ze, heeft autisme. Klassiek Autisme, de meest ernstige variant. En dat is, zachtjes uitgedrukt, niet leuk. Vooral niet voor mijn zusje, haar man en Iris’ oudere zus.

Iris leeft in haar eigen wereld, spreekt slechts enkele woorden, is nog steeds niet zindelijk, kan niet mee op vakantie… En toch wordt er van Iris gehouden. En zijn haar ouders trots op hun kind. Bijvoorbeeld als ze vol overtuiging gehoor geeft aan de vraag: ‘krijgt Marc een kus?’.

Van 31 maart tot en met 6 april vindt de Nederlandse Autismeweek plaats.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten