woensdag 14 november 2012

Letterlijk minder ruimte

Huis-aan-huisbladen danken hun bestaansrecht aan adverterende ondernemers.

Voor veel van deze (potentiƫle) adverteerders zijn het echter moeilijke tijden. Gevolg: ze gaan minder adverteren of stoppen (voorlopig) zelfs helemaal met adverteren.

Consequentie daarvan is dat de kranten dunner worden. Hoe minder betaalde advertenties, hoe minder ruimte voor de redactionele kolommen… Zo liggen de verhoudingen. Zo’n krant moet immers wel iets opleveren.
Nieuwsaanbod

Het nieuwsaanbod daarentegen lijdt niet onder de economische recessie. Dat is ‘gewoon’ op niveau. En daar wringt de schoen voor ons, redacteuren van huis-aan-huisbladen. Er past namelijk letterlijk niet meer zoveel in de krant. Hetgeen ons dwingt tot het maken van – in sommige gevallen impopulaire – keuzes.

Maar gelukkig is daar nog de schier onbeperkte ruimte op het internet. Waardoor de websites van de huis-aan-huisbladen steeds populairder worden.

Ieder nadeel heb z’n voordeel. Dat blijkt hier maar weer eens.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten