woensdag 12 september 2012

Mening

Ik had zo willen beginnen:

‘Begrijp me goed, het is geenszins mijn bedoeling afbreuk te doen aan de prestaties van ‘onze’ paralympische sporters. Integendeel, ik heb er groot respect voor dat ze ondanks hun handicap op hoog niveau sporten.’

‘Toch knaagt er iets aan me’, zou ik verder gaan. ‘Iemand met een beenamputatie kan in onze maatschappij (behoorlijk) normaal functioneren. Zo iemand kan zelfs lekker sporten. In andere delen van de wereld is daar geen sprake van. Mensen met eenzelfde beperking moeten daar knokken voor een menswaardig bestaan. Voor sport is dan geen plaats’.

Ik wilde vervolgens aanhalen dat Kenia in de top 10 van het medailleklassement van de Olympische Spelen stond en een heel lage notering had in het medailleklassement van de Paralympisch Spelen. Het was echter 28 om 41.

Mijn mening bleek gebaseerd op een aanname. Sorry.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten