woensdag 11 januari 2012

Nieuwjaarsreceptie

De Nationale Karaktertest bevestigde enkele jaren geleden wat ik al wel wist: ik ben een waarnemer. Ik observeer en analyseer liever dan dat ik me manifesteer.

Prima karaktertype voor een stukjesschrijver, dunkt me. Echter, het gevaar een grijze muis te worden ligt op de loer. Niet voor niets heb ik me vier keer moeten voorstellen aan onze vorige directeur. Ik maak geen (blijvende) indruk…

Reden de voor mij verre van comfortabele setting van de nieuwjaarsreceptie te mijden. Tot vorige week. Omdat ik me heb voorgenomen om wat vaker uit mijn ‘comfort zone’ te treden (en omdat collega Herman zou voordragen uit eigen werk) heb ik de nieuwjaarsreceptie van de gemeente Stadskanaal bezocht.

En hoewel ik opnieuw veelvuldig niet herkend werd, heb ik me wél vermaakt. Dankzij de mensen die wél blij waren me te zien (en de verhalen van Herman).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten