woensdag 18 januari 2012

Was dit oud nieuws?

Ik had al een column geschreven.

Over een op handen zijnde interne verhuizing. Omdat we de temperatuur op de huidige werkplek maar niet op orde krijgen.

Over hoe een van de collega’s tegen de voorgenomen verhuizing was omdat we nu zo’n mooi uitzicht hebben.

Over hoe deze collega zich bij een meerderheidsbesluit neerlegde en al snel constructief meedacht over de ideale inrichting van de nieuwe werkplek.

Over hoe hij daarmee een voorbeeld is voor de landelijke politiek. Ik schreef: ‘verkiezingsnederlaag accepteren en meedenken, in plaats van elkaars vliegen afvangen’…

Toen echter hoorde ik op de radio het nieuws over een bij Mussel neergestort ultralightvliegtuig. Ik vroeg nog ‘was dit oud nieuws?’, maar realiseerde me al snel dat dit een nogal onnozele vraag was.

Het was geen déjà vu. Het nieuws was zo nieuw als nieuws behoort te zijn. Helaas…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten