dinsdag 15 mei 2012

Smaken verschillen

Of het nu om kleding, muziek, haardracht of partnerkeuze gaat: over smaak valt niet te twisten.

Totdat je naar een feestje in een bruiloftachtige setting – in een zaaltje met een band – gaat. Dan verandert alles. Ook al heb je niets met de muziek van Wolter Kroes, je móet mee in die polonaise. Houd je niet van dansen? Niet zeuren, niet zo saai zijn: dansen zul je…

Het moge duidelijk zijn. Hier zit wat frustratie.

Hoewel niet a-ritmisch en ook zeker niet motorisch beperkt, houd ik niet van dansen. Vroeger liet ik mij, gestimuleerd door de nodige alcoholische versnaperingen, nog wel eens gaan. Nu – met de wetenschap slecht tegen te veel drank te kunnen – blijf ik liever op de achtergrond. Ik praat wat, kijk wat, en heb het op mijn manier naar mijn zin. Want smaken verschillen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten