donderdag 12 juli 2012

Voor Gerrit

Toen ik vrijdagmiddag op de crosstrainer stond (jawel…), Radio 1 op mijn oordopjes om maar niets te hoeven missen van de Tour de France noch het duel Federer – Dokovic, hoorde ik Dichter des Vaderlands Ramsey Nasr over de dood van zijn voorganger, onze eerste Dichter Des Vaderlands Gerrit Komrij. Niet alleen sprak Nasr zijn bewondering uit voor de dichter én de mens Komrij, ook droeg hij het gedicht voor dat hij voor zijn voorganger schreef.

Ademloos – best lastig op zo’n fitnessapparaat – luisterde ik naar de geëmotioneerde Nasr. En kwam het besef dat ik ofwel nog heel veel moet leren ofwel (realistischer) moet inzien dat het verschil tussen natuurtalenten als Nasr en stukjesschrijvers zoals ik wel heel groot is… Alleen de titel had ik zelf kunnen bedenken: ‘Voor Gerrit’.

Jansen – Nasr 0-6, 0-6, 0-6. Binnen 45 minuten.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten