woensdag 4 juli 2012

Drie sterfgevallen

Terwijl ik mij druk maakte om basale dingen als een dunne krant (ruimtegebrek), een tekort aan nachtrust en een buikje, verloren drie collega’s hun vader.

Voor twee van de collega’s lag het overlijden van hun vader in de lijn der verwachting. Hun beider vaders waren de 80 reeds gepasseerd en kwakkelden al geruime tijd met hun gezondheid.

Het derde sterfgeval kwam als een donderslag bij heldere hemel. Het was echter niet alleen daarom dat dit overlijden harder binnenkwam dan de andere twee. Het ging hier ook nog eens om de vader van een leeftijdsgenoot.

Dit drukte me nadrukkelijk met mijn neus op het feit dat ook de ouders van mijn generatie sterfelijk zijn.

En toen pas maakte ik me zorgen om mijn eigen moeder, in dezelfde week geopereerd aan die rotziekte met de letter ‘k’. Zouden mijn ouders dan ook..?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten