donderdag 12 juni 2014

Oordopjes

Mijn collega’s kennen mij ondertussen niet anders dan met oordopjes in de oren.

Ik luister muziek – via de online muziekdienst Spotify – omdat ik me dan beter kan concentreren. Ik ben namelijk nogal snel afgeleid.

Als een collega tien meter verderop een (telefoon)gesprek voert, luister ik mee. Als tegelijkertijd een andere collega een gesprek met zijn buurman/ -vrouw voert, probeer ik die conversatie ook te volgen.

Staan er mensen te kletsen bij de koffieautomaat, ongeveer drie meter bij mij vandaan: ik luister mee.

Bijkomend nadeel: ik heb de neiging me overal mee te bemoeien. Een eigenschap waarmee ik de populariteitsprijs niet snel zal verdienen. Omdat mijn humor – een tikkeltje cynisch, dat geef ik toe – lang niet altijd goed valt.

De oordorpje zijn er derhalve ook ten faveure van de goede sfeer.

Hoe tegenstrijdig dat ook lijkt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten