donderdag 14 augustus 2014

Good guy - bad guy

Sylvester Stallone als 'good guy' Rocky.
Ik begrijp niets van het krachtenspel in en rond Israël. En ik probeer het ook niet te snappen. Daar ben ik lang geleden mee gestopt.

Net zomin begrijp ik iets van het handelen van ISIS in Noord-Irak of van de acties van pro-Russische seperatisten in Oekraïne.

Vroeger sloot ik me gewoon af voor dergelijk nieuws. Liet ik me niet raken door alle ellende zover van huis.

Maar nu lukt dat niet meer. Tegenwoordig is ver weg al lang geen ver-van-mijn-bed-show meer. Immers, pro-Palestina-activisten en anti-ISIS-betogers komen elkaar tegen op straat. Gewoon in Nederland. En pro-Russische separatisten schieten ‘zomaar’ een vliegtuig met bijna tweehonderd Nederlanders uit de lucht.

Was alles maar zo simpel als in de films van Sylvester Stallone; ik heb vorige week – samen met mijn 12-jarige zoon – alle ‘Rocky’-films gezien. De plot van deze films: good guy versus bad guy. En good guy wint…

Ik zou niet weten wie in het echte leven de good guys zijn en wie de bad guys…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten