donderdag 26 februari 2015

Opgefokt sfeertje

Zo langzamerhand begin ik me er (bijna) voor te schamen dat ik van voetbal houd.


Ik wil namelijk helemaal niet geassocieerd worden met dat onophoudelijk opgefokte sfeertje op en rond de velden.

Ik snap het ook niet.

Waarom gaat een uit het veld gestuurde voetballer na het laatste fluitsignaal de door hem gevloerde tegenstander achterna?

Hoe halen volwassen supporters – mannen van rond de 50 – het in hun hoofd een 13-jarig keepertje uit te schelden wanneer deze in hun ogen een overtreding maakt?

Wat bezielt supporters van SC Heerenveen en FC Groningen elkaar na afloop van een wedstrijd te lijf te gaan?

Ik weet het écht niet. Ik vermoed dat dergelijke lieden niet in de gaten hebben dat ‘het spelletje’ zonder tegenstander veel minder leuker is. Sterker nog, dat er zonder tegenstander – die inderdaad tegengestelde belangen heeft – helemaal geen competitie mogelijk is.

Maar ach, mijn mening is nauwelijks serieus te nemen. Ik ben namelijk niet alleen voetballiefhebber, ik ben ook nog eens Feyenoord-fan…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten