woensdag 22 mei 2013

Pinksteren

Pinksteren was dit jaar niet wat het (voor mij) hoort te zijn.

Sinds ik op mijn achttiende naar Groningen verhuisde, ben ik namelijk trouw bezoeker van Eurovoetbal in Haren, een internationaal voetbaltoernooi voor spelers tot 19 jaar.

In de regel ben ik drie dagen van de partij, van zaterdag tot en met maandag. Al liet ik laatste jaren de maandag ook wel eens schieten. Omdat ik een krant te vullen had én omdat finaledag maandag voor veel bezoekers een dag was waarop ‘gezien en gezien worden’ voorop stond.
Voor het voetbal

Niet mijn ‘cup of tea’. Hoewel ik het ook leuk vind oude bekenden terug te zien, ging ik toch echt voor het voetbal naar Eurovoetbal. Met een programmaboekje op zak zoveel mogelijk zien. En proberen te voorspellen welke spelers een grote toekomst wachtten.

Maar helaas. Omdat de organisatie er niet in slaagde voldoende sponsorgelden binnen te krijgen, was er dit jaar geen Eurovoetbal. En at ik voor het eerst in vele jaren geen broodje hamburger met Pinksteren…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten