donderdag 30 mei 2013

Struisvogelpolitiek

Een derde van mijn collega’s bij NDC mediagroep – 250 van de 750 – krijgt binnen afzienbare tijd zijn of haar congé.

Geen van de verschillende afdelingen wordt gespaard. De afdeling ‘sales’ wordt het zwaarst getroffen. Hier worden zestig banen geschrapt. Bij ons, de weekbladen, verdwijnen negen van de totaal 40,2 banen (meer precies: fte’s).

Aanname


Zoals uit de eerste zin blijkt, ga ik er niet vanuit tot dat negental te behoren. Die aanname is echter nergens op gebaseerd. Het is namelijk nog onduidelijk welke ontslagformule gehanteerd wordt. Is kwaliteit een criterium? Is het aantal dienstjaren van belang? Zit ik in een ‘gunstige leeftijdscategorie’?

Struisvogelpolitiek


Mijn veronderstelling niet te worden ontslagen is, zo eerlijk moet ik zijn, een typisch geval van struisvogelpolitiek. Ontkenning, zo u wilt. Ik kan, dat besef ik heus wel, zomaar thuis zitten over een maand.

En dan? Ik ben het inmiddels bijna 42-jarige prototype van de geflipte student die maar één kunstje beheerst…

Slik… Snel weer in het zand, dat hoofd!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten