donderdag 27 februari 2014

Normale verhoudingen

“Schriefst er niks over, hè?!”, werd mij bij het verlaten van het veld toegevoegd.

Het spijt me. Ik kan het niet laten…

Want we – zoals inmiddels gevoeglijk bekend, train en coach ik een pupillenteam – hebben zaterdag met 4-3 gewonnen van FC Groningen D2, de eerstejaars D-pupillen van FC Groningen. En dat was mooi. Prachtig zelfs.

Niet alleen op prestatief gebied. Wat mij vooral ook bij zal blijven, zijn die koppies na afloop, bij het aanheffen van het feestgezang. Dertien gezichten, waarvan pure, oprechte vreugde afspatte. “Waar is dat feestje? Hier is dat feestje!”

De blijdschap was natuurlijk zo groot omdat een dergelijke overwinning in strijd is met de normale verhoudingen. We wonnen van een sterker geachte tegenstander.

Aan de andere kant, wanneer zijn de verhoudingen normaal? Facebook betaalt 13,8 miljard voor de overname WhatsApp, terwijl Oekraïne – een heel land – afhankelijk is van 15 miljard van Rusland om een faillissement te voorkomen…

Niet normaal. Of toch?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten