donderdag 6 maart 2014

Volksclub

Dat Sven Kramer na zijn diskwalificatie vertelde ‘vijf meter voor de streep te zijn gefinisht’, kan ik nog begrijpen.

Zelfs bij het ‘jij hebt een gezicht van een Ajax-supporter’ van Graziano Pellè tegen Jan-Joost van Gangelen kan ik me nog iets voorstellen.

De beide sportmannen deden deze uitspraken namelijk kort na een zwaar teleurstellende gebeurtenis. Vol adrenaline. Nauwelijks voor rede vatbaar.

Van hetgeen Hans Nijland zaterdag in Dagblad van het Noorden liet optekenen, begrijp ik echter niks: “FC Groningen is een volksclub. Daar hoort echt gras bij.”

Kunstgras is, zoveel is duidelijk, (nog) geen optie voor de FC Groningen-directeur. Omdat dit in zijn ogen dus niet bij een volksclub past. Daarmee streept hij niet alleen ADO Den Haag, Cambuur Leeuwarden, Heracles en PEC Zwolle weg als volksclub (zij spelen immers wél op kunstgras), ook pretendeert hij te weten wat ‘het volk’ wil.

En dat waag ik te betwijfelen. Ik denk namelijk niet dat ‘het volk’ er blij van wordt dat de club zijn grootste talenten verkoopt nog voordat ze definitief doorgebroken zijn. Enkel en alleen omdat de transferinkomsten nodig zijn om de financiële huishouding op orde te houden.

En ondertussen ‘het volk’ 2 euro laten betalen voor een kopje koffie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten