woensdag 3 oktober 2012

Genieten van het leven

Ik heb me de voorbije week nergens bovenmatig druk om gemaakt.

Niks mis mee, zou René van der Gijp zeggen. Voor een columnist (…ahum…) zijn ergernissen, frustraties en/ of woede-uitbarstingen echter onmisbaar. Alleen buitengewoon getalenteerde stukjesschrijvers – denk aan Martin Bril – kunnen (konden) van niets iets maken.

Natuurlijk waren er wel kleine dingetjes. Maar uit het veld geslagen raakte ik niet. Niet door die enorme hoosbui bij aanvang van de voetbaltraining. Niet door het onvoorspelbare gedrag van mijn puberdochter. Niet door het trage computersysteem op het werk, noch door het matige spel van FC Groningen. Er een stukje over schrijven lijkt me dan ook niet gepast.

Evenmin heb ik heel leuke, bijzonder vermakelijke of buitengewoon lollige dingen meegemaakt. Misschien heb ik daar ook te weinig moeite voor gedaan. Dat ‘genieten van het leven’ gaat me nog steeds moeilijk af.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten