donderdag 2 oktober 2014

Ontzetting

Foto: Geert Huberts

Noem me gevoelloos, maar ik ben niet zo gauw onder de indruk van schokkend nieuws.

Natuurlijk, ik heb heus wel in de gaten wanneer iets heel erg is, wanneer ontzetting of afgrijzen op z’n plaats is. Maar het is doorgaans m’n verstand dat me dat ‘vertelt’.

Dat was anders, toen ik zondag op de radio iets hoorde over het ongeluk met een monstertruck in Haaksbergen. Met kippenvel op beide arme hoorde ik het nieuws aan, om onmiddellijk het internet te raadplegen. De daar al snel beschikbare beelden maakten de schok alleen maar groter.

Vanwaar die ontzetting, vroeg ik me later ‘s avonds af. Omdat ik net was teruggekeerd van een evenement – 7 KM van Martenshoek – waarbij ook veel publiek op de been was? Omdat anderhalve week voor het ongeval in Haaksbergen ook monstertrucks in Hoogezand stuntten? Of omdat zich onder de dodelijke slachtoffers ook een kind bevindt?

Ik weet het niet. Ik zou het ook niet moeten willen weten. Omdat het niet meer dan normaal is hiervan te schrikken.

Zoveel weet ik wel.

1 Oktober 2014 gepubliceerd in de HS-krant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten