donderdag 12 maart 2015

In kapitalen

Ik houd niet van de herfst. Van de winter evenmin.

Te nat, te winderig, te donker, te koud… Bovendien ben ik in de regel van oktober tot maart (bijna) non-stop verkouden.

Ik weet niet of er een verband is, maar ik ben een zomerkind. Geboren in juli. Naar verluidt – ik was erbij maar kan het me niet herinneren – was het zelfs een graadje of dertig…

Het zal u dan ook niet verbazen dat ik zondag heb genoten van die eerste echte lentezon. Zoals zoveel Nederlanders heb ik én geschoffeld én een kopje koffie op het terras in de achtertuin gedronken.

En dat was lang geleden. Zo lang geleden zelfs dat mijn telefoon het woord ‘zon’ niet eens herkende, toen ik (zoals zoveel Nederlanders) een zonnige foto met bijschrift op een van de social media wilden posten. Mijn telefoon stelde ‘zo’n’ voor.

Ik maakte er ‘ZON’ van, in kapitalen.

1 opmerking: