donderdag 26 maart 2015

Politiewagen

Het is rond 21.45 uur, wanneer we even voorbij Kikkoman in Sappemeer een auto van links zien komen. Een politiewagen, registreer ik.
De politiewagen volgt ons, de Vosholen op. Reden om gas terug te nemen is er niet. Ik houd van het rijden met cruise control – zeker op wegen die uitnodigen tot harder rijder dan is toegestaan – en heb de cruise control ingesteld op 50 kilometer per uur.
Toch zie ik de koplampen van de politiewagen snel dichterbij komen. Ik zou me opgejaagd of zelfs geprovoceerd kunnen voelen, maar blijf onverstoorbaar. En houd mijn rechtervoet van het gaspedaal.
Reden voor de agenten vaart te minderen en iets meer afstand te nemen. Zodra we echter de T-spitsing met de Kleinemeersterstraat gepasseerd zijn, worden we ingehaald.
De politiewagen stuift ons voorbij. Niet om eerste hulp te verlenen of ergens de sterke arm uit te steken, lijkt me. Dan immers zouden zwaailichten gevoerd worden.
Nee, veel waarschijnlijker is het dat die politiewagen gewoon richting politiebureau gaat.
Naar de bitterballen…
25 Maart 2015 gepubliceerd in de HS-krant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten