donderdag 26 april 2018

Cliché

Foto: Isa Jansen
Om maar eens een cliché te gebruiken: geluk zit in kleine dingen.
In het ontwaken bij het geluid van tjilpende vogels. In het uitlaten van de hond zonder je schrap te hoeven zetten tegen kou/ wind en/ of regen. In de simpele kledingkeuze: een T-shirt.

In de zonnestralen op je huid. In dat witbiertje in de tuin. In het vrolijke gemoed van de medemens. In die spontane barbecue met het gezin.

In dat steekijsje voor een euro. In voetbaltraining geven in de korte broek.

In het lengen van de dag.

In een zonovergoten week als de vorige regent het voor mij geluksmomenten. Toch wil ik ook in zo’n week wel eens mopperen of chagrijnig zijn. Maar dat is niet echt. Ik doe alsof. Omdat een ander gezegde wil dat overdaad schaadt, te veel van iets schadelijk is.

En ik wil mijn geluk niet verspelen...

25 april 2018 gepubliceerd in de HS-krant

Geen opmerkingen:

Een reactie posten