woensdag 31 juli 2013

Duwtje in de rug

Op een kort adrenalinestootje na – de eerste zondag na onze laatste wedstrijd(en), bij de gedachte nog geen training voorbereid te hebben – heb ik het geen moment gemist. Sinds ik in Haren echter de wedstrijd FC Groningen tegen Getafe bezocht heb, is het gaan kriebelen. De zomerstop heeft nu wel lang genoeg geduurd, vind ik.

Incasseringsvermogen


Ik ben er weer klaar voor drie keer in de week bezig te zijn het trainen en coachen van dertien jongens van 11 en 12 jaar. Daarbij overweeg ik dit keer serieus flink te sleutelen aan het incasseringsvermogen van de heertjes voetballers. Uit respect voor de 169 mannen die in juli bijna 3500 kilometer door Frankrijk fietsen.

Machismo


Want waar enig machismo geen enkele profvoetballer vreemd lijkt te zijn, is de profwielrenner de echte bikkel. Tour de France-deelnemers kruipen na een val bij 50 à 60 kilometer per uur in no-time weer op de fiets. Desnoods met een gebroken sleutelbeen. Voetballers liggen een minuut te kronkelen na een duwtje in de rug (en een zachte val op het gras). Of nog erger: na de schijn van een duw…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten