woensdag 30 april 2014

Vergeten

De wekker gaat.

Zoals ik dat gewend bent de doen, sta ik onmiddellijk op. Slaapdronken begeef ik me naar de badkamer, schiet met mijn duffe kop een trainingsbroek aan en ga naar beneden.

Ik haal de krant uit de bus en neem plaats op het toilet. Het lezen valt me echter zwaar. Hoe ik ook met mijn ogen knijp, ik kan niet scherp stellen.

Wat is er in hemelsnaam aan de hand?

Het antwoord komt even snel als onverwacht. Wanneer ik flink in mijn ogen wrijf, valt er iets op mijn linker bovenbeen: een lens.

Conclusie: ik ben de avond tevoren vergeten mijn lenzen uit te doen.

Ruim een uur later, ik ben net op mijn werk, krijg ik berichtje van vrouwlief. Niet, zoals normaal, via WhatsApp maar via Facebook Messenger, meldt ze het volgende: ‘Lekker rustig zeker zonder telefoon!’.

Ik graai naar mijn broekzak en mis inderdaad mijn telefoon. Ook al vergeten…

De moraal van dit verhaal?

Geen idee.

Vergeten, waarschijnlijk.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten