woensdag 8 februari 2012

Boer of geen boer

Ik ben een boer.

Tenminste, naar Randstad-maatstaven. Ik groeide op in (Bad) Nieuweschans, werd volwassen in Groningen, woon sinds 1999 in Hoogezand-Sappemeer en werk al tien jaar in Stadskanaal. Mijn leven speelde en speelt zich dus voor het overgrote deel af in ‘boerenland’.

Met echte boeren heb ik echter weinig van doen gehad. Ja, ik zat ooit met een boerenzoon in één voetbalteam, heb bij boerenzonen- en dochters in de klas gezeten en heb wel eens iets over boeren geschreven. Verder ben ik vooral onwetend.

Dat bleek vorige week maar weer eens, toen ik bij een temperatuur ver onder nul een en al boerenbedrijvigheid bespeurde op de landerijen langs de Kielsterachterweg. Ik had geen idee wat ze uitsprookten…

Conclusie: wie mij boer noemt, beledigt daarmee niet mij maar iedere echte agrariër. En ik geloof niet dat deze beroepsgroep dat verdient.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten