woensdag 22 februari 2012

Thuiswerken of spijbelen

GroenLinks en CDA bepleiten het recht op thuiswerken en flexibele werktijden.

Ik heb dat recht al. En de mogelijkheden. Ik kan thuis hetzelfde als op kantoor. Bellen, mailen, in het redactiesysteem, op de website… Ik ben hier niet ongelukkig mee. Vrijdag was het bijvoorbeeld even noodzakelijk thuis te werken. Vrouw en dochter waren namelijk een weekendje naar Terschelling. Waardoor ik de zorg voor zoon en hond voor mijn rekening moest nemen.

Geen enkel probleem. Maar toch is het vreemd zo’n dagje thuiswerken. Het voelt als spijbelen ‘in de baas z’n tijd’ de was op te hangen en de hond uit te laten. Ook al weet ik dat ik op kantoor waarschijnlijk meer afgeleid word dan thuis, zoonlief gaat overdag immers gewoon naar school…

Overigens hebben zoon en ik er een echt mannenweekend van gemaakt; met voetbal, pizza en bier (Yoki)…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten