woensdag 15 februari 2012

Eindelijk weer op schaatsen

Slecht ijs, botte schaatsen én (vooral) een matige techniek leidden drie jaar geleden tot een zware val. Even dacht ik zelfs, net als op mijn achttiende, de kruisband van mijn linkerknie te hebben gescheurd. Dát viel gelukkig mee, maar ik hield maanden last. En mijn schaatsen? Nooit meer aangeraakt.

Tot vorige week. Aangemoedigd door de woorden van overbuurman Meindert – ‘niet schaatsen zou voor mij voelen als toegeven dat je oud wordt’ – en het verdriet van Erben Wennemars om het niet doorgaan van de Elfstedentocht, begaf ik mij donderdag op zolder. Daar lagen ze. Duidelijk herkenbaar aan de rood-witte veters, ooit gekocht in de rijwielzaak van Jan Popkes in Nieuweschans.

Zo stond ik, nadat ik ze vrijdag had laten slijpen, zaterdag eindelijk weer eens op mijn schaatsen. Met nog steeds te weinig technische bagage. Maar met heel veel plezier!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten