woensdag 25 april 2012

Voetbalbarbaar

Nog niet zo lang geleden noemde ik mezelf ‘voetballiefhebber’.

Steeds meer krijg ik echter het gevoel dat helemaal niet te zijn. Sterker nog, ik ben een voetbalbarbaar. Ik houd namelijk niet van het voetbal van FC Barcelona. Ik probeer er iedere keer opnieuw van te genieten, maar eindig meestal knikkebollend voor de tv…

Ik weet het, er is in heel de wereld waarschijnlijk geen enkel ander team met zoveel technische bagage. Maar voetbal is in mijn beleving geen stijloefening. Voetbal is meer: een sliding, een bloktackle, een diagonale pass over 40 meter, een spits die een voorzet van de flank koppend afrondt.

Voetbal hoeft niet altijd mooi te zijn…

Schrijft hij, aan de vooravond van ‘El Classico’ Barcelona – Real Madrid en de Champions League-halve finale Barcelona – Chelsea. Zich realiserend nu keihard uitgelachen te kunnen worden. ‘Wat n kou’…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten