donderdag 4 september 2014

Genomineerd

Ja, ook ik ben genomineerd.

En nee, ik heb geen emmer ijswater over me heen laten gooien.

Ik heb, met andere woorden, de ALS Icebucket Challenge niet geaccepteerd. Niet omdat ik het geen goed doel vind. ALS is een verschrikkelijke ziekte die zo snel mogelijk uitgebannen moet worden. En alles dat daaraan bijdraagt, krijgt mijn steun.

Waarom dan de ALS Icebucket Challenge niet geaccepteerd?

Waarschijnlijk ben ik een tikkeltje (te?) dwars. En pas ik er gewoon voor verantwoordelijk te zijn voor nummer zoveel in die schijnbaar oneindige reeks filmpjes met leeggekieperde emmers ijswater… Ik vraag me overigens af of iedereen ook echt een donatie doet…

Of heb ik misschien een autoriteitsprobleem? Toen ik genomineerd werd, kreeg ik namelijk sterk het gevoel verplicht te worden geld over te maken aan een goed doel.

Terwijl ik liever zelf ‘mijn’ goede doelen kies. Zoals KWF Kankerbestrijding, dat deze week de jaarlijkse collecte houdt.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten