dinsdag 23 december 2014

Goede voornemens

Omdat de tijd is aangebroken na te denken over mijn goede voornemens voor 2015, heb ik de top 5 van goede voornemens voor 2014 maar even gegoogled.

Met de nummer 1 op die lijst kan ik ook voor 2015 wel uit de voeten: ‘afvallen’. Al jaren ook mijn nummer 1. Tot frustratie overigens van mijn zus(je), die op 9 januari verjaart.

Op 2: ‘minder druk maken’. Die zet ik er niet op. Mijn werkgever staat immers voor een grote reorganisatie, waardoor mijn toekomst binnen het bedrijf hoogst onzeker is. En daar mag ik me best druk om maken, vind ik.

Op 3: ‘meer sporten en bewegen’. Staat ook voor 2015 genoteerd!

‘Zuiniger leven’ stond op 4. Liever niet. Maar ja, als ik echt ontslagen word… (maak ik me al weer druk..).

Numero 5: ‘beter voor mezelf opkomen’. Dat heb ik ondertussen – de 40 al enkele jaren gepasseerd – aardig onder de knie. Die komt dus niet op mijn lijstje.

Inmiddels geïnspireerd, ruim ik wel een plekje in voor: ‘stoppen met zelfmedelijden’. Ik schaam me namelijk met terugwerkende kracht voor het geweeklaag op deze plek over mijn fysieke malheur.

Vorige week nog, zelfs.

Terwijl op het moment dat ik die laatste column – over spierpijn nota bene – zat te tikken, mijn goede collega B. werd getroffen door een hartinfarct…

Dinsdag 23 december 2014 gepubliceerd in de HS-krant.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten